Pazar, Şubat 08, 2009

Bilgi / Reklam - Artik hiç kaybolmayin


Bu aralar sürekli birilerinin evinde bulunan krokiler aklıma ilkokul yıllarımı getirdi. Habire ev ile okul arasının krokisini çizerdik.

Ansiklopedi diyorki : Bir yerin başlıca özelliklerini gösteren taslak çizime kroki denir...

Zamanında anlamlı ancak artık hiçbir anlamı kalmamış olan şeyler içinde en başta olanı krokidir aslında.

Bugün kroki yerine kullanılacak şey basit bir teknolojidir. Üstelik ultra galaktik cihaza da gerek yok, bazı telefonlarda bile var: GPS. (meraklısı için http://www.how-gps-works.com/)

Ben bu aralar değişik kişilerin evlerinde bulunan, define haritası şeklinde adımla sayılarak yerleştirilmiş şeyleri gösteren ve ansiklopedik olarak kroki olarak tanımlanan sayfaları çizenlere seslenmek istiyorum; “o kadar basit bir teknolojiyi niye kullanmadınız?” “neden bir tane GPS’li cep telefonu almadınız?”, “bu gömdüklerinizi bulmak için her seferinde ağaca sırtını ve 20 adım Güney’e, sonra top ağaca doğru 30 adım Kuzey demek size yakışıyor mu?”

Kazılarda çıkanlara bakıyorum şaşırıyorum, tertemiz, pırılpırıl belli GPS’in icadından önce gömülmemişler, olsa olsa bir iki gün önce ... e be kardeşim hiç mi telefon reklamlara bakmadınız. Bir tanesi yanda

Gerçekten komik bu insanoğlu ... bir de bazı krokilerin cesetleri gösterdiğini söylüyor televizyonlar ... işe bak; birini öldüreceksiniz, sonra bire yere gömeceksiniz, işiniz gücünüz yok bunun krokisini yapacaksınız ve masanızın üzerinde duracak ... niye? Kurban Bayramından önce gidip bir dua okumak için mi?

Add Image

Hiç yorum yok: